Odprtje razstave del Cveta Zlateta
Glavni trg 4
4000 Kranj
Slovenija
Vabimo vas na otvoritev razstave akademskega slikarja CVETA ZLATETA,
ki bo v torek, 17. novembra 2015, ob 18. uri, v Mali galeriji Likovnega društva Kranj
in v kleti Mestne hiše.
Na ogled bodo fotografije, slike in grafike.
Umetnika bo predstavil ddr. Damir Globočnik.
Slikar in grafik Cveto Zlate se je konec sedemdesetih let prejšnjega stoletja odločil uporabiti fotografijo kot nosilec likovne pripovedi. Lahko bi dejali, da cikel črno-belih fotografij velikih formatov, ki je bil premierno razstavljen leta 1980 v Kranju, spada med mejnike v zgodovini domače fotografije. Fotografije so bile namreč zasnovane podobno kot likovne podobe –
slikarske kompozicije, na kar nas avtor opozarja z velikimi, tehnično zahtevnimi fotografskimi povečavami (100 x 150 cm), z njihovim pritrjevanjem na lesene nosilce in z okvirjanjem v okvire brez prekrivajočega stekla, kot smo ga običajno vajeni pri fotografskih razstavah. Odmik od ustaljenih vzorcev tedanje fotografske produkcije je zaznaven tudi v odločitvi za fotografiranje
vsakdanjega dogodka, tj. druženja s prijatelji v gorski koči pod Storžičem leta 1975, ki pa po zaslugi izbire kota snemanja, kadriranja, časa osvetlitve, razporeditve sestavnih elementov oziroma samosvoje mizanscene pri figuralnih drugih motivih učinkuje nekoliko skrivnostno.
Likovna zgoščenost in izraznost fotografij sta primerljivi z avtorjevimi slikarskimi in grafičnimi kompozicijami. Cveto Zlate je fotografske motive formuliral v prepoznavnem slogu. Vzporednice s slikarstvom in grafiko so neizbežne. Cveto Zlate je v tem času zaključil podiplomski študij slikarstva na ljubljanski likovni akademiji. Fotografski ciklus lahko navežemo na »temne«
slike, ki jih je slikal tedaj. To so kompozicije, naslikane z gostimi, širokimi nanosi skorajda črne barve, ki jih lahko razbiramo po zaslugi svetlobnih odbleskov na temni površini in drobnih, samo na nekaj detajlov vezanih barvnih poudarkov, kot so hladno modra žarnica, ki osvetljuje prizorišče, in rjavkasti obrisi ekspresivnih figuralnih likov. Sugestiven fotografski ciklus je bil kasneje vzpodbuda za oblikovanje samostojnih grafičnih kompozicij (tehnika sitotiska) in kolažev. Na ta način je bila interakcija med različnimi likovnimi mediji (slikarstvo, grafika, fotografija) kot ena osrednjih značilnosti Zlatetovega likovnega opusa še bolj poudarjena. Z zoperstavitvijo in povezovanjem fotografskih podob z različnimi likovnimi elementi, strukturami in barvami se je njihov vsebinski kontekst delno spreminjal.
(odlomek teksta ddr. Damirja Globočnika, muzejskega svetnika za umetnostno zgodovino in likovnega kritika)