Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Gorenjski muzej | 21 februarja 2025

Scroll to top

Top

Razstava slikar Leopold Layer in njegova slikarska delavnica Izbor slik iz umetnostnozgodovinske zbirke

Razstava slikar Leopold Layer in njegova slikarska delavnica  Izbor slik iz umetnostnozgodovinske zbirke
Kdaj:
27 februar 2025 @ 18:00 – 19:00 Europe/Ljubljana Časovni pas
2025-02-27T18:00:00+01:00
2025-02-27T19:00:00+01:00
Kje:
Mestna hiša
Glavni trg 4
4000 Kranj
[:SI]Razstava slikar Leopold Layer in njegova slikarska delavnica  Izbor slik iz umetnostnozgodovinske zbirke[:] @ Mestna hiša

Vljudno vabljeni na odprtje nove občasne razstave

Kranjski poznobaročni slikar Leopold Layer in njegova slikarska delavnica

Izbor slik iz umetnostnozgodovinske zbirke

v četrtek, 27. februarja 2025, ob 18. uri v Galerijo Mestne hiše v Kranju. 

Leopold Layer se je rodil 20. novembra 1752 slikarju Marku Layerju (1727–1808) in Ani Mariji, rojeni Wohlgemut, v hiši na Pungertu št. 6. Kasneje se je Layerjeva družina preselila v mesto, v hišo št. 84 (danes Hiša Layer, Tomšičeva ul. 32). Tu si je Marko Layer uredil tudi slikarsko delavnico.

Leopold Layer se je izučil v domači slikarski delavnici na podlagi risanih in tiskanih predlog ter očetovih delavniških risb. Po smrti očeta je prevzel vodenje delavnice, v kateri sta mu pomagala mlajša brata Valentin (1763–1810) in Anton (1765 –?).

Do okrog leta 1783 je ustvarjal pod očetovim vplivom in vplivi Valentina Metzingerja (1699–1759) ter Antona Cebeja (1722–po 1774). V naslednjem desetletju se začnejo uveljavljati vplivi Johanna Martina Schmidta (1718–1801), po mestu Krems ob Donavi imenovanega Kremser-Schmidt, tedaj najboljšega avstrijskega slikarja v olju, ki je izdelal več slik tudi za slovenske cerkve (oltarne slike za samostan dominikank v Velesovem in škofijsko cerkev v Gornjem Gradu, slika Priprošnjiki zoper kugo iz 1773 za podružnično cerkev sv. Boštjana, Fabijana in Roka na Pungertu). Kremser-Schmidtov vpliv prevlada v letih 1795–1800. Na Layerjevih slikah lahko zasledimo Kremser-Schmidtove kompozicijske rešitve in značilne odmeve svetlobnega poigravanja, ki do neke mere razkraja telesnost upodobljenih motivov. V zadnjem ustvarjalnem obdobju po letu 1810 je Layer različne poznobaročne, rokokojske in klasicistične vplive prepojil z lastnimi potezami ter ustvaril dovolj individualen in prepoznaven slikarski izraz. Z meščanskimi portreti in avtoportreti ter realističnimi utrinki na nabožnih kompozicijah je že napovedoval realistično 19. stoletje.

Opus Leopolda Layerja in njegove delavnice je izjemno obsežen. Layerjeva slikarska delavnica je s slikami za cerkvene naročnike (oltarne slike in druge nabožne podobe, bandere, Križevi poti) segla tudi izven gorenjskega ozemlja na Štajersko, Dolenjsko, Koroško, celo na Hrvaško, Tirolsko in Salzburško.

VLJUDNO VABLJENI

Dostopnost

Na spletnih straneh uporabljamo piškotke, s pomočjo katerih izboljšujemo Vašo uporabniško izkušnjo in zagotavljamo kakovostne vsebine. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov. več informacij

Piškoti so majhne datoteke, ki jih naložimo na vaš računalnik. Nekateri so nujno potrebni za delovanje spletnega mesta, nekateri izboljšajo uporabniško izkušnjo. Piškotki so lahko kratkotrajni ali dolgotrajni. Izbrišejo se po koncu poteka veljavnosti. Lahko jih izbrišemo tudi ročno. Naše spletno mesto uporablja piškotke, ki jih ob vašem obisku tega spletnega mesta naložimo na vaš računalnik oziroma mobilno napravo. Tako lahko prepoznamo vašo napravo, ko se z njo vrnete na naše spletno mesto, ter na ta način omogočimo boljše delovanje in uporabo spletnega mesta. Piškotke lahko popolnoma izbrišete oziroma onemogočite z nastavitvami v vašem brskalniku. Navodila se nahajajo v sekciji pomoč vašega brskalnika. V primeru, da boste piškotke popolnoma izključili, vam morda kakšna izmed funkcionalnosti na spletnem mestu ne bo delovala.

Zapri