Odprtje razstave del Franca Vozlja
Gorenjski muzej Vas vljudno vabi na ogled razstave akademskega slikarja Franca Vozlja, ki smo jo odprli v torek, 6. marca 2018, ob 18. uri v Mestno hišo, Glavni trg 4, Kranj.
Razstava bo na ogled v Galeriji in Stebriščni dvorani Mestne hiše do 4. aprila 2018.
Utrinki z odprtja:
Biografski podatki razstavljalca:
Franc Vozelj se je rodil 28. marca 1954 v Kranju. Po končani srednji šoli za oblikovanje se je vpisal na Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1979 diplomiral na oddelku za slikarstvo. Leta 1981 je končal podiplomski študij slikarstva pri profesorju Janezu Berniku. Član Društva slovenskih likovnih umetnikov je od leta 1980. Imel je preko osemdeset samostojnih razstav in sodeloval na več kot stotih skupinskih razstavah doma in v tujini. Kot samostojni umetnik živi in ustvarja v Kranju.
Akademski slikar Franc Vozelj se je uveljavil kot eden najbolj zanimivih predstavnikov domačega figuralnega slikarstva. Obsežen slikarski opus, ki se v strnjenem nizu poraja štiri desetletja, kaže zaupanje v izpovedno moč klasičnih likovnih tém, kakršni sta človeška figura in tihožitje.
Sodobna vizualna umetnost je morda bolj kot kdajkoli poprej naklonjena poseganju na mejna področja likovne 5 ustvarjalnosti in njenemu povezovanju z drugimi zvrstmi človekovega kreativnega delovanja, predvsem z znanostjo, pri tem pa pogosto posega po orodjih, ki so pravzaprav aktualni tehnološki dosežki sodobne civilizacije. Zato vsaj na prvi pogled človeški figuri – kot temeljnemu motivu likovne umetnosti od njenih začetkov dalje – ne posveča pretirane pozornosti. Toda tudi v multimedijsko opredeljeni sodobni likovni oziroma vizualni govorici ostaja ena od osrednjih tém umetnikova oziroma posameznikova umeščenost v svet in čas. Zato umetniki, ki želijo opozoriti na duhovno angažiranost pri iskanju odgovorov na vprašanja o smislu človekovega bivanja, pri opominjanju na konfliktna stanja v družbi ali pri razmišljanjih o drugih eksistenčnih vprašanjih, morajo ohraniti stik s človeško figuro v njeni mnogoteri pojavnosti, ki jo omogočajo tudi različna likovna sredstva in pristopi.
Franc Vozelj to počne na najbolj neposreden način – z upodabljanjem človeškega telesa, ki ga postavlja v različna pomenska razmerja. Njegovo slikarstvo se je razvilo iz ekspresivnih tendenc, ki so se pojavile v slovenski likovni umetnosti okrog leta 1980 pod vplivom aktualnih trendov v evropski umetnosti, pod nekoliko starejšimi vplivi slikarjev, kot sta bila Francis Bacon in Vladimir Veličković, in ne nazadnje tudi pod posrednimi vplivi slovenskih slikarjev, mdr. Marija Preglja in Vozljevega profesorja na ljubljanski likovni akademiji Janeza Bernika. Vendar je Franc Vozelj že ob prvih razstavah predstavil samosvoj pogled na človeško telo, tedaj celo razgrajeno na posamezne telesne dele, zato ga je likovna kritika označila za »samotnega popotnika med njegovimi vrstniki« (Aleksander Bassin, besedilo v katalogu razstave v Kranju, Mariboru in Trstu, 1989).