Odprtje razstave del Vasja Doberleta
Gorenjski muzej Vas vljudno vabi na ogled retrospektivne fotografske razstave del
Vasja Doberleta
ob 70-letnici – cikli Avtorefleksi, Pesem gozda, Nova ekološka resnica, Utrinki: Glasba, Ples, Mestno življenje, Orwelija, Staro mesto
v Galerijo Mestne hiše, Glavni trg 4, Kranj.
Razstava bo na ogled do 6. junija 2016.
Iz strokovnega teksta Gašperja Peternela:
Razstavo, ki jo kranjski fotograf Vasja Doberlet postavlja na ogled ob svoji 70-letnici, lahko v grobem razdelimo na štiri dele. V prvem, ki je novejši in nekoliko obsežnejši, predstavlja podobe odsevov v avtomobilih – Avtoreflekse. To je projekt, ki je začel nastajati leta 2013 in še traja, zanj pa je Doberlet prejel naslov mojster fotografije MFIAP. Drugi del razstave je Pesem gozda, tretji Nova ekološka resnica (Ranjena krajina), četrti pa je motivno bolj razgiban in prikazuje nekatere že znane teme iz avtorjevega opusa, ki se navezujejo na žanrske prizore, urbano okolje in figure v gibanju. Sem spadajo cikli Glasba, Ples, Orwelija, Mestno življenje, Staro mesto in nekaj podob iz Kranja. Avtor jih povzame kar z Utrinki.
Navkljub pestri motiviki lahko opazovalec prepozna fotografove vzgibe po preseganju zgolj zrcalnega beleženja stvarnosti. Odlično tehnično podkovan nas z bolj ali manj diskretno prikritimi poudarki kontrastov svetlobe in senc, zmerne saturacije barv ali nasprotno črno-bele fotografije, z izrezi in s koti snemanja povleče v opazovanje svojih stvaritev skozi likovne poudarke, ki so njemu vsebinsko vredni. Ti so včasih tako preprosti, kot je iskra v očeh gospoda, ki si je v sproščenem vsakdanu privoščil pivo; lahko so abstraktni, kot je vzdušje, ki preveva zabrisane geste dirigenta, plesalk ali celo snežink glavnega kranjskega trga; ali pa tudi dramatični, kakor podobe zanemarjenih in zapostavljenih krajinskih odsekov.
Fotograf skozi na videz preprosto motiviko razkriva svoja občutja in zanimanje za življenje. Opazuje realnost, jo v izbranih razdaljah manj kot sekunde interpretira in se sprašuje. Mar starejši par pleše na ulici, ker uživa v plesu, rad nastopa, mogoče ker to mora? Je svet velikega brata, ki ga zajema »Orwelija«, res tako mogočen in dramatičen, kot ga kažejo z žabje perspektive ujete linije in podobe konstrukcij? Kakšne so naše komunikacije? V katero smer potujemo? … Ugotavlja, da je lepota plesa v skladnosti glasbe in giba. Lepoti plesne fotografije pa je dodana še skladnost predstavljenega trenutka. To predstavlja fotografu vedno največji izziv.
Vasja Doberlet se ne omejuje s temami niti s pristopom h kadriranju motivov. Če je treba, se njegove arhitekture ujamejo v inženirsko natančno urejena razmerja, če pa mu občutki narekujejo drugače, fotografirane ljudi spusti, da »zaplešejo« po fotografskem prostoru. In ravno v tem je čar njegove fotografije. Včasih upošteva vsa pravila in nas očara z mojstrstvom, drugič jih izpusti in fotografijo približa skozi oko amaterskega opazovalca. Prav vsakič pa njegove fotografije spregovorijo.
VLJUDNO VABLJENI
Utrinki z odprtja: